søndag 8. mars 2009

På runderingskurs

Bruksgruppa i retrieverklubben inviterte til runderingskurs for oss som hadde jobba litt med rundering denne veka. Instruktør på kurset var Tone Larsen frå Norske redningshundar.

Kurset tok 6 ekvipasjar og vi var blant dei.
På måndagen var det teori. Veldig spennande og lærerikt. Det var så mykje å lære av gode tips at eg håper vi i fellesskap greier å hugse det meste.

Her er noe av det vi lærte teorikvelden:
  • Belønningen er VELDIG viktig. Hundane skal omtrent villa gå gjennom ild og vatn for den. Finn fram til den optimale belønning for akkurat din hund.
  • Figurantarbeidet er viktig. Det er ofte ikkje bare å sitje ned og mate hunden som er det kjekkaste hunden veit. Det er viktig at hundeeigar seier kva hunden liker.
  • Jobb med figurantinteresse på hundar som er vanskeleg å belønne/ ikkje er så interessert osv
  • Hundane skal varmast opp før start. Det vil seie at du tar hunden ut 10-20 minutt før det er din tur og går/ spring lett med han slik at musklane er varma opp
  • Etter runderinga skal du la hundane gå roleg tilbake til bilen. No skal dei trappe ned før kvile.
  • Det er viktig å trene hundane mentalt og fysisk for dette er eit arbeid som både tar på den fysiske kondisjonen og er hjernearbeid for hunden.
  • Lausbittet må vere på plass utanfor søket før du tar det inn i søket. Hunden må ikkje risikere at den ikkje får belønning for funn av folk fordi den slepp lausbittet for tidleg. Vi fekk nokre tips om korleis vi skulle holde lausbittet under trening og koss vi skulle lære inn overgangen til fastbitt.
  • Før blindslag bør hunden kunne springe ut utan påverknad og kunne passering.
  • Vi diskuterte òg korleis vi skulle få til framdrift i søket.
  • ... og mykje meir :)

Eg begynte alt då å gle meg til helga. Nå skulle vi få prøve ut med eigne hundar og få tilbakemeldingar på arbeidet. Kjenner jo av og til at vi leiter litt i "blinde".

I helga hadde dei meldt om drittvèr. Gro garderte og fiksa telt frå jaktgruppa. Takk til dei! Som de ser av bileta var veret ganske så fint, men det var kaldt.

Tone hadde tipsa oss om å gje hunden ein del vatn om morgonen før vi drog på treninga. Ekko drikk ikkje vatn bare fordi eg seier det, men med tipset frå Tone, gjekk det fleire desiliter ned på 1-2-3. Tipset er enkelt: Ta litt leverpostei (eg tok litt blodpuddingbitar denne gongen) i vatnet. Dette skulle sikre oss at hunden i alle fall hadde veske innabords før hardt arbeid.

Vi starta dagen med kaffi og innleiing av Tone. Ekko blei hund nr 1 som skulle i ilden. Vårt mål var å få han til å springe 50m rett ut og få til framdrift på tilbakevegen.

Sidan terrenget var nytt og eg hadde opplevd at han var passe uinteressert siste gongen, starta vi med påverknad. Det kom eit klapp frå skogen. Ekko sprang fint ut og gjorde funn. Etter ei stund fløyta eg han inn. Då hadde eg flytta meg lenger fram i terrenget enn der han skulle springe over til neste. Dette var for å få ekstrahjelp i forhold til framdrift. Ekko kom fint inn til midtlina, men sprang dei første gongene beint tilbake til "start", men begynte etterkvart å kome på skrått. Bra!

På bilete ser vi Marina sitje på huk for å markere for Kira at ho ikkje skal springe over på den andre sida, men kom inn til matmor. Dette fungerte veldig bra på både henne og Ekko.

Vi fekk òg prøvd oss på passeringstrening. Ekko stod der han skulle sendast ut, det kom eit klapp frå skogen, eg tok han med meg bakover på motsatt side (der han kom frå på veg inn). Her blei han halden av ein av dei andre. Eg gjekk nesten tilbake til utgangspunktet, ropte på hunden og begynte å gå mot der han skulle krysse over og sa "runder" akkurat då han fòr forbi meg.

Rett før pausen fekk vi sjå Isi og Tone i aksjon. Dvs eg fekk sjå litt av det for eg var figurant, men eg blei funnen og fekk med meg resten. Og det var fasinerande å sjå ein hund som sprang fort frå side til side. Her var det ei som ikkje hadde tenkt å gje opp før ho hadde gjort funn!

I pausen fekk eg tips om at eg kanskje heller skulle rope eller bruke fløyte+ klapp/rop på innkalling. Dette fordi fløytelyden ikkje er lett å lokalisere i skogen. Eg kunne visst tenke på å begynne med blindslag. Framover skal eg trene på enkeltslag, innkalling (altså framdrift) og passering. Viktig at han fekk prøve ulike terreng.

På slutten av dagen måtte eg gå litt før dei andre. Det viste seg at Tone måtte ut på oppdrag så ho òg måtte avslutte litt brått. Leiteaksjonen visste seg å vare og vare, sjå aftenbladet. Derfor er siste kursdag utsatt.

Dei som var med: Marina & Kira, Gro & Lotta, Gro & Maja, Torun & Easy, Anne Lise & Scotty, eg & Ekko.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hei hei og takk for i går:-)
så moro det var i går, gleder meg til den siste dagen.
hvis det ikke blir noe kurs til helgen så tenkte jeg at jeg skulle komme på trening på lørdag, hvis det er i orden.
jeg har forresten den ene walkien din.

hilsen fra Torun og Easy
ps Texas ville hilse han og

Gro sa...

Så stilig bilde du hadde fått av Kira. Jeg har en av dine radioer jeg også tror jeg + fastbittet til Ekko.

Tone sa...

Hei igjen!
Takk for info om "den rosa...". Bare gi den til Gro.
Det var en flott dag vi hadde. Flinke hunder og førere. Dere er en kjekk gjeng!
Gleder meg til siste dagen!
Nesten synd vi ikke fikk bruk for det flotte teltet :-) men dere fikk da god trening i å sette det opp. Kan være greit til en annen gang.