søndag 5. april 2009

Innlæring av bringkobbelmelding


Eg har tidlegare skrive litt om innlæring av bringkobbelmeldingen. No kjem det litt i detaljform igjen. Grunnen til det er at eg no må få på plass meldetreninga. Runderinga går så bra at eg i løpet av våren burde kome eit stykke i veg på meldinga òg.

Typiske problem som kan dukke opp når hunden bruker bringkobbelmelding er:
  • Hunden slipper bittet for tidleg
  • Feilmelding
  • Hunden vil ikkje vise figurant etter meldingen
  • Hunden kjem ikkje heilt inn og i utgangsstilling
Korleis skal eg unngå dei? Det er viktig at hunden får belønning når han har gjort noko riktig. Er vi for tidlege til å setje lausbittet inn i sjølve runderinga, så må vi belønne dårlege leveringar for at ikkje hunden skal miste interessen for å rundere. Han fann jo figuranten. Men leverte ikkje meldinga skikkeleg. Altså må sjølve meldetreninga arbeidast med utanfor runderinga til den er opp mot 100% sikker. Og då skal han altså:
  1. springe på kommando ut til figurant, Ekko er flink
  2. ta bittet, returnere til førar, Stort sett flink, men i det siste tendens til at eg kallar inn
  3. sette seg på plass, Ikkje flink. Vi helst stå
  4. holde fast bittet til førar seier "takk" Veldig flink
  5. førar skal koble hunden det greier eg
  6. på kommando skal hunden raskt og effektivt påvise figuranten. Ekko flink

Alt dette skal skje utan ekstra innkallingssignal, hold fast-kommandoar, ros frå førar osb. Einaste forsterkning er leik med figurant i slutten. Dette skal han greie på sitjande. liggande, ståande og gåande figurantar.....

Ekko sitt svake punkt pr i dag er altså punkt 2 og 3.

Eit av krava før vi i det heile byrjar med innøving av bringkobbelmelding, er sikkert apportering (og den må vere sikker helst på nivå 8 og over i lydnadskonkurranse i følge Morten E.). Og så må hunden synast at det å leike med figurant er toppen på jord.

Trinn 1: Påvisning Ha hunden sitjande på plass og hold i halsbåndet. Figurant viser belønningen og går ca 50 meter ut. Set seg på huk eller legg seg på bakken. Sei kommandoen "Vis" i det same du slepp hunden. Hunden bør omtrent slite seg laus for å kome fort til figurant. Når hunden spring raskt ut, gjeld det å få den til å sitte stille på plass og vente på kommandoen. Det er viktig at dette er spikra. Nå hadde eg tenkt å skrive at trinn 1 er i boks for Ekko, men eg trur eg skal ta eit stopp her. Kanskje det er her eg skal drille inn punkt 3 i oppramsinga lenger oppe, nemleg det å sitje på plass? Resten av trinn 1 er i boks.

Trinn 2: Holde fast lausbittet - påvise Figuranten byrjar som sist: Viser premien, går ca 50 meter ut og set seg. No skal hunden stje roleg på plass. Hold lausbittet framfor hunden og ver tolmodig :). Når hunden tek bittet, seier du "vis". Hunden MÅ halde bittet når du seier "vis". Etterkvart kan du la hunden sitje og halde fast bittet nokre sekund, eller ta to steg fram og holdt før han får kommandoen "vis". Auk vanskegraden. Ekko er sikker i det å halde lausbittet (apporteringa er god), men for å fortsetje med sikker sitt så skal eg teste det med å gå eit par steg med bittet for så å sitje igjen.

Trinn 3: Ta lausbitt hjå figurant- returnere til førar - halde fast - påvise.
Nå skal hunden ta bittet hjå figuranten, springe inn til førar og straks den kjem i utgangsstilling med bittet i munnen (her er det viktig at bittet er i munnen heile tida), seier førar: "vis". Figurant kan bli aktiv for å vise at det er lov å springe ut igjen. Førar skal IKKJE rose hunden når den kjem inn med bittet. Unngå kommandoen "på plass", "hold fast" osv. Dette skal hunden kunne frå før. Belønningen for å kome inn med bittet, er å få springe ut igjen. Ingenting anna.
Det kan hende at hunden treng eit mellomtrinn her. Greier den ikkje heile prosessen frå figurant til førar, bør du starte med å gje lausbittet 3 m, 5m, 10m osv frå førar.
Etterkvart bør bittet ligge på bakken like ved eller på figurant.
Her er det mangel på utgangsstilling som er det svake punkt hjå denne ekvipasjen. Så får eg sikker utgangsstilling går dette fort.
Trinn 4: Springe ut- ta lausbittet - returnere - holde fast - påvise. Nå set vi altså saman heile øvinga. Hunden skal får kommandoen "runder" og så gjennomføre alt over.
Trinn 5: Figuranten varierer stilling Ligg, stå, sit, gå, skjult, fleire figurantar saman, figurant i gøymt i tre osv....

Så er det å få lausbittet inn i søket i skogen. I følge Morten E så går det fort å lære inn VISS eg har gjort grundig forarbeid.

Når alt dette er på plass og sikkert - SÅ set vi igang med trinn 4 og 5 med fastbitt.

2 kommentarer:

Tone sa...

Keep up the good work ;-)
Dette blir bra Aud Venke. Du er bevisst på delmomentene og på hva Ekko er god på/mindre god på, viktig moment.

Ellers, jeg er jo på tur på Sviland innimellom, og som den gode søkshund Isi er...;-) så finner hun stadig ting ute som hun kommer med til meg....
Hun har nå de siste ukene funnet et lite brunt biteskinn, en liten knuteleke og et "bitebein" i skinn. Er det noen av dere som savner dette?
Gi meg et "vink" isåfall.
GOD PÅSKE!

Gro sa...

Lurt å hente frem teorien igjen innimellom og vurdere hvor en er ut fra dette.

Lekene Isi fant var forresten Torhild/Era sine, så eg skal få levert de tilbake til henne, he he.