torsdag 9. oktober 2008

Sportrening

Denne hausten har det førebels blitt lite sportrening på oss, men eg satsar på at vi får litt tid til det framover.
Eg les difor med stor interesse bloggane til den nye redaktøren i Canisbladet, Marthe Groven. Bloggen heiter Enya - The BlogDog. Den andre er Marianne Tønseth sin blogg, Elitetrening. Marianne er instruktør i Canis. Dei skriv om korleis dei går fram og om mislukka og vellukka spor. Kommentarane er òg interessante. Kanskje noko å plukke opp for oss som driv med litt brukshundtrening?

I tillegg har jo Canis om blodspor denne gongen...

3 kommentarer:

Gro sa...

Kjekt å lese om andres sportrening.
Skulle absolutt snart ha begynt med gjenstander i sporet. Kanskje Maja hadde sporet mer nøyktig da. Hdde også fått belønnet og forsterket sporingen underveis, til forskjell fra nå der hun ruser ivei bare for å finne slutten.
Men hvordan få dette til? Har jo prøvd før med å gå tilbake til godbiter i sporet, hun er ikke interessert i dem, går bare rett over uten å ta dem.... (kanskje godbitdepoer (flere godbiter sammen) hadde vært bedre?

Trener nå på å plukke opp gjenstander hjemme, men dette er nok ikke klart til å tas med ut i sporet enda.... Tror og jeg ønsker at hun plukker opp gjenstander i sporet og blir stående der (ikke apporterer til meg). Da er det lettere å vite akkurat hvor gjenstanden lå (og sporet er) og så er det lettere da Maja ikke er sikker nok i apporteringen generelt.

Aud Venke sa...

Såg du Håkon Grovens kommentar til Marianne? Kanskje noko å tenkej på for deg?

Gro sa...

Ja, jeg så den, he he. Det er jo litt det Tone og sier. Men jeg er jo litt usikker.... hvis hun fortsetter å være så unøyaktig som hun av og til er nå, så vil hun jo ikke ha sjanse til å finne eventuelle gjenstander som jeg etterhvert har tenkt å legge i sporet.....
Men kanskje jeg undervurderer henne?