onsdag 2. september 2009

Kvardagsvanar

I går las eg juliartikkelen i "Hundtränaren". Den er skriven av Åsa Jakobsen: Tittel: "Vardagsvanor. Att jobba med huvudet". Eg tar litt frå den for den fekk meg til å plukke opp litt av det eg ofte gløymer.

At ein hund har basisbehova mat, vatn, mosjon og flokkfellesskap har dei fleste fått med seg. Men det er jo ikkje nok. Ein hund som blir mosjonert, blir bare i betre fysisk form (og det er jo bra). Den mentale aktiviseringa er like viktig. Ka blir du trøyttast av: Ein joggetur eller ein eksamen? Hundar som ikkje får brukt seg mentalt, finn på oppgåver sjølve (det gjeld ikkje bare border collien).
Åsa Jakobsen set opp 4 greiner i mental aktivisering:
  1. Nasen
  2. Balansen
  3. Problemløysing
  4. Innlæring

Nasen er vi jo klar over at er god. Spor, smått og stort (godbitsøk ute og inne, korte og lange spor i skogen, jakt etter eit menneske som har gøymt seg osv)
Balansen. Det er viktig at vi trener den opp på hunden. Den er skapt til å røre på seg (slik som oss). Her kan den lære kroppskontroll.

Problemløysing. Det er viktig at dei får løyse problem som dukkar opp. Til dømes: hunden må sjølv løyse problemt at han går på feil side av stolpen. Legge leiker slik at hunden må bruke hjernen for å få tak i den...

Innlæring. Å lære noko nytt er ganske slitande på hjernen (nokre som kjenner seg igjen?). Bruk tid på å lære hunden triks, nye oppgåver osb.

Å jobbe med hovudet er utviklande for hjernecellene. Hunden blir rett og slett smartare :). Ein bør aktivisere hunden med fleire av desse elementa kvar dag.

Artikkelen endte opp med eit skjema:

Fem saker som jag ska lära min hund att balansera på:__________

Fem nyttosaker som jag ska lära min hund att apportera på kommando:________

Två nya trix som jag ska lära min hund:______

Treningsplan for trixinlärningen:________


Så sett i gang, tenk. Kom gjerne med tips.

1 kommentar:

Marit sa...

Dette er moro! har lyst til å henge meg på den! har desverre ingen tips. Hjernen er tom:)