søndag 1. februar 2009

Så mykje spennande lesestoff der ute..

Tidleg morgon, Ekko søv (gårsdagen var hard), det er stille rundt meg. Då er det ganske godt med kaffi, laptop(då kan eg sitje i godstolen) og hundelektyre i bokform og på nettet.

I dag er det 1. februar og ny artikkel i Hundtränaren. Den utfordra meg i treninga. "Bli din egen coach". Utfordringa er bli ein betre trenar for hunden. Målet er jo at hunden skal bli veldig god til det vi ønskjer at han skal bli god til. Men korleis får vi det til. Jo, forfattaren set då fokus på meg som trenar. Har eg det klart for meg ka eg skal gjere framfor kvar trening? I følge Emelie Johnson Vegh & Eva Bertilsson er det viktigaste for at få hunden til å lukkast at eg gjer rett. For å kunne trene hunden på beste måte, må eg:
  1. Beskrive eksakt ka det er hunden skal gjere (eksakt ja, her har eg forbetringspotensiale)
  2. Planlegge korleis treninga til hunden skal foregå
  3. Beskrive eksakt kva eg sjølv skal gjere når eg trener hunden (oopps....)
  4. Planlegg korleis treninga mi skal foregå (korleis eg skal lære å gjere rett) (hm..)
  5. Tren meg sjøl
  6. Tren hunden

Som i alle samanhengar så er ikkje alltid det å vite ka ein skal gjere, det same som å gjere det. For å utvikle meg som trenar, er det viktig at eg deler opp målet i små delmoment og får tilbakemelding på akkurat det momentet eg held på med. Å gje ei tilbakemelding som lyder som: "Jo, du holdt fokus bra, men går som ei ku" er dårleg tilbakemelding når det er fokuset du spurte om. Gåinga er eit anna moment og var ikkje eit treningsmål akkurat no. Vi menneske har altfor lett for å gje tilbakemelding som heildekningsteppe (vi tilbakemelder på alt) eller om lengda på håret, når vi spurte om sløyfa (den var så vanskeleg å kommentere for vi likte den ikkje...)..

Eg må altså få treningsvener til å "TAGteache" meg, dvs gje meg tilbakemelding på akkurat det eg ber om, og i rette sekund. Forfattarane gjev oss ei sjekkliste for å trene oss sjølv effektivt:

  1. Øv på ein sak om gongen (nå snakkar vi om den tobeinte)
  2. Gje deg sjølv tydelege instruksjonar
  3. Få kort og konsis tilbakemelding som svarer til instruksjonen
  4. Ver observant på kjenslene dine. Du skal ha det det kjekt på treninga.

Dei avsluttar med ei utfordring som eg må tenkje meir på, men som eg gjerne sender vidare til lesarane:

  • Tio saker jag er himla bra på när vi tränar
  • Fem saker som jag ska träna mig själv att bli ännu bättre på

-----

Det var Hundtränaren. Men eg har jo surfa litt på morgonkvisten og då finn eg både det eine og det andre til ettertanke. Fanny filosoferer litt over høg forsterkningskvalitet kontra høg forsterkningsfrekvens. Ho stiller spørsmålet: Belønne fordi du vil eller fordi du må? Interessant.

Maria Hagström er inne på det same, men har òg eit anna emne som eg tok til meg. Kor godt kan hunden din kommandoen? Kor godt treng han å kunne den? Prøv ut kommandoen i heilt andre settingar enn vanleg og sjekk ut. Dette var diskusjon på eit konkurransekurs ho har hatt nyleg. Og ho stiller spørsmålet: Kan hunden krype viss du står langt i frå og ber om kryp (når det til vanleg alltid har vore fellesdekk i ein slik situasjon), ka om du ber om dekk ved sida av hinderet osv. Altså kor godt kan hunden overføre det den kan til andre situasjonar? Vil du lese ka Maria skreiv, sjå her.

Du så spennande hundelivet er ;). I dag skal eg prøve å få bakbeina til Ekko i kassen. Har sett meg eit lite delmål: Premier på motsatt side av hunden. Får eg det til, får kanskje han og til det han skal. Og i kveld må eg vel oppsummere treningsveka.

Ingen kommentarer: