tirsdag 6. januar 2009

Lærte Ekko noko i 2008?

Inspirert av alle kavalkadane som dukkar opp rundt nyttår, har eg tatt bloggen for meg og sett gjennom den. Ka gjorde vi i 2008? Og lærte vi noko?

Månadsoversikten er uinteressant for mange av dykk, men er laga for at eg skal ha ei oppsummering. Ser at det som er både styrke og svakheit hjå meg, kjem tydeleg fram: Eg er igangsetjar og ikkje avsluttar... For å gjennomføre alt eg set i gang, treng eg ein plan... Godt vi har fått "Hundtränaren" og at måla for halvåret er sett opp ;). Ein del av momenta bør gå fortare enn det har gjort i 2008.

Kort oppsummering av året:
Bruks:
Ekko har gått frå ikkje å halde lausbittet særleg til å bli veldig stødig på det. Han er på veg til å bli stødig på melding òg. Men førebels kun på trening, ikkje i reell situasjon... Vi trener nå på alle delmomenta i meldinga

I runderinga har han gått frå flying til enkeltsslag. Har prøvd blindslag, men lar det nå ligge til han er stødig med meldetreninga. Vi har òg eit par treningar der han får teste overvêrssøk.

Feltsøk: Begynte såvidt på dette i vår, men fortsatte i oktober og framover. Han er ikkje stødig på dette. Levering kan bli betre, det same kan iver etter å hente gjenstandar.

Spor: Går frå pølsespor til ID-spor, blodspor.

Grunnferdigheiter og lydnad:
Utgangsstilling: Utruleg kor lenge ein kan rote med bakpartskontroll og utgangsstilling?!. Klossen gjorde susen og no er utgangsstillingen ganske så stødig . Bakpartskontrollen har utvikla seg mykje dette året.

Fellesdekk: Her trente vi kun fellesdekk når fleire hundar er med. Fanny lærte meg at det er like viktig å trene aleine på det. Hunden skal tole ganske mykje på fellesdekk. Så no er han blitt ganske flink på å ligge under forstyrring.

Vente på signal: På same måte som fellesdekk.

Apportering: Ekko kunne apportere før 2008, men denne våren lærer han å halde fast same ka galskap vi finn på.

Sleit i vår med forskjellen på "fri ved foten- fokus" og "ut på tur fokus". Dette ikkje problem på slutten av året.

Innkalling: I løpet av året blir han betre på dette. Begynner å bruke fløyte.

Vendingar: Forslaget til ein metode for å få til dette, fungerte ikkje for den tobeinte. La det vekk.
Kryp: Påbegynt i 2008

Håndtering: Påbegynt, men der har vi lang veg

Target utan å spise opp heile fingeren ser det ut til at han etterkvart fiksar

"Fri"-kommandoen kjem inn i november, det same er "feil". Begge orda set fart på treninga.

Stå under marsj, dvs å få til eit bråstopp gjer vi mange ulike forsøk på utan at eg syns vi lukkast. På slutten av året er vi i full gang med ny vri

Kvardagen:
Ekko er blitt enklare å leve med. Han er framleis ein hund med problem når han møter andre hundar, men han har fleire og fleire situasjonar han fiksar.

Konklusjon:
Ekko har ikkje bare blitt eldre og rolegare i 2008, han har lært litt òg. Ein del har gått seinare enn det burde. Ser eg i løpet av året er gjennom mykje av det same, men prøver ulike metodar (særleg utgangsstilling og bakpartskontroll). Litt av skulda får ein legge på at den tobeinte har vore sliten og i periodar sjuk.
Eg syns eg har fått betre grep på ein del av læringa, men håper eg både får med meg lærdom frå andre via kurs og erfaringsoverføring i 2009.

Så var det månad for månad:
Januar
I følge bloggen, regna det mykje denne månaden. Vi går på kurs og trente på:
  • Target. Han tar target fint, men er lite flink på targetoverføring
  • Apport. Det gjeld å få hunden til å halde på apporten og til å ta eit fast grep i lausbittet. Trener på at han skal halde fram til kommandoen: "Takk"
  • Rundering: Flink på flying, men kan kome nærmare meg på midtlina. God på overvêr.
  • Sitt på avstand. Her strever vi for Ekko kjem bort til meg før han set seg.
  • Bakpartskontroll. Mykje rygging.
  • Utgangsstilling. Vi prøver og prøver, men stadig er dei skeive
  • Fri ved foten. Han går korte økter nær meg.
  • Innkalling. Eg er middels interessant
  • Stå på kommando. Vi bruker Doggie Zen for å få "frys-stå". Passe nøgd med resultatet
  • Startar sundagsgruppe i bruks.

Februar

  • Hunden lærer å rygge.
  • Musemattetarget
  • Slit med å få hunden til å ha ulikt fokus på "ut på tur" og "fri ved foten"
  • Stå på kommando
  • Rundering: Halde fast lausbittet og påvise (Delmoment i bringkobbelmelding), blindslag
  • Apport: Ekko har blitt kjempeflink til å halde fast.
  • Vi prøver å få til kjappe dekk og sitt.
  • Triks: Skilje tesortar, ta på seg halsbandet...

Mars

  • Spor: Går gode pølsespor
  • Hopp: Vi begynner med hopp over hinder. Her manglar vi fokus rett før hoppet
  • Rundering: Enkeltslag
  • Innkallingstreninga går bra
  • Slit bakpartskontrollen. Rygginga til hunden byrjar å bli irriterande på meg. Det er alltid det som er tilbodet når han skal slå til.
  • Bandtreninga har ført fram. Han går fint i band.
  • Utgangsstillingen: Blir lagt vekk for ei stund. Slit for mykje med bakpartskontrollen
  • Korleis få flyt på det vi trener på?

April

  • Begynt på instruktørkurs
  • Bakpartskontroll. Eg er frustrert over at vi ikkje utviklar det vidare på torsdagstreninga/kurset
  • Mykje diskusjon om når vi skal setje på kommando. Nokre av oss gjorde det for tidleg og no har vi gått i den andre grøfta - det er aldri godt nok for ein kommando.
  • Gruppa trener på at hundane skal passere kvarandre i band
  • Spor: Ekko gjekk sitt første ID spor med glans og iver!
  • Vendingar: Dette blir bare tull. Må finne ein annan måte å lære det enn den eg fekk tips om her.
  • Torsdagsgruppa (kurs) blir delt i to

Mai

Månaden har mykje sol og siste del er så varm at vi må utsette treninga til seint på kvelden. Eg sluttar på torsdagskurset.

  • Innkalling: Går mykje betre
  • Kryp: Første forsøk.
  • Feltsøk: Første forsøk
  • Spor: No lange spor utan pølsebitar. Litt raskt tempo, men bra.
  • Sitje når matmor stoppar opp. Denne er ikkje gjennomført skikkeleg
  • Utgangsstilling: Det kan vere omtrent overalt bare det er i nærleiken av matmor, meiner Ekko
  • Apport: Held framleis fast sjøl under store freistingar. Bra.
  • Ligge fint når vi er på besøk hjå andre. Det er vanskeleg det...
  • Dekk-sitt opp. Altfor mange skeive.

Juni

  • Første skikkelege overvêrssøk.
  • Feltsøk. Nytt forsøk
  • Spor: eit par gode ID-spor
  • Apport: Første gang metallapport. Ekkelt, syns Ekko
  • Kryp: Får til litt, men liker det ikkje på asfalt
  • "Gå bak": Begynt trening med at hunden skal gå bak meg i nedoverbakke (skog), trapper ol.

Juli

Det er ein varm månad

  • Innkalling: Nå trener vi med freisting i midten.
  • Helsetrening
  • Apportering av ulike gjenstandar som ligg strødd på bakken
  • Burleiken
  • Avlevering av gjenstandar
  • Spor: Ekko har for høg fart
  • Bakpartskontroll. Nå prøver eg noko nytt, ein klosse for å hjelpe han med den der bakparten
  • Vi begynner å gå fellestur med hundar i band etter trening

August

  • Helsetrening. Han er no blitt flinkare til ikkje å hoppe på folk når han helsar
  • Prøver vidare "fri ved foten", men er frustrert
  • Innkalling: No er forstyrringane blitt større. Han er flink
  • Bakpartskontroll: Ekko er gira på klossen.

September

  • Bakpartskontroll: Han flytter seg inntil meg når han er på klossen
  • Lineføring: Får det ikkje heilt til
  • Håndtering: Meir enn tannvsning. Ønskjer at folk skal ta på Ekko
  • Eg trener spesielt på at eg skal få til å premiere rett
  • Target utan å spise fingeren min
  • Utgangsstilling. Styrer med rygging inntil vegg

Oktober

Vi begynner med fredagstrening.

  • Feltsøk. Begynner treninga på avlevering og å finne gjenstandar
  • ID-spor. Går eit par vellukka ID-spor
  • Håndtering
  • Bakpartskontroll
  • Lausbittmelding.
  • Sportrening
  • Stå under forstyrringar

November

Eksamen - hundeinstruktør

  • Nå trener vi alle delmomenta i lausbittmeldinga
  • Fri ved foten, men vi får det ikkje heilt til. Får innspel på Fanny-kurs. Det hjelper
  • Bakpartskontroll: Bruker drakamp til å få Ekko til å bruke bakparten i kampen
  • Utgangsstillingen får ein drillperiode. Lærer inn feilmelding. Noko som fører til at han blir flink til å rette opp.
  • Innkaling
  • "Fri" kommando. Løyser opp ei øving
  • Fellesdekk: Trene ligge i ro same ka.
  • Apportering vedlikehaldt. + trening på avlevering

Desember

  • Utgangsstillingen blir bare betre og betre. Treninga inntil vegg slutta eg med. Treninga via klossen gav òg eit medvit om kor han skulle vere ved utgangsstilling. Tar både svenske og tradisjonelle innkomstar.
  • Lausbittmeldinga blir trent som ei heil øving.
  • Feltsøk: Strever med mangel på iver
  • Rundering: Enkeltslag. Desse går fint.
  • Stå under marsj. Bruker Rygging aktivt for å få han til å få bråstopp.
  • Fellesdekk: Bli liggande under alle forstyrringar
  • Vente på signal: Bli sitjande under alle forstyrringar
  • Innkalling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er virkelig imponert!!! Det er utrolig hvor mye Ecco har lært i 2008, og at du husker alt i detaljer!!! Eller har du notert?:)
Er sikker på du klarer å innfri målene for 2009!!
Lykke til!!!!

Gro sa...

Enig med Marit, kjempeimponert av dere begge to. : )
Ganske lurt med en slik oppsummering, da ser du det tydelig svart på kvitt!

Aud Venke sa...

Takk, takk. Å nei, Marit hugsen er ikkje så god, men eg har jo bloggen og det var bare å ta for seg månad for månad. Ganske interessant faktisk.